dissabte, 8 de maig del 2010

REFLEXIONS DEL PROJECTE

He aconseguit el meu objectiu?

En certa manera, sí. He aconseguit que escriguin, que no els hi faci por fer servir l’anglès com a llengua vehicular per comunicar-se, i que gaudeixin de l’experiència de fer-ho en un format diferent a l’habitual.

Quines evidències aporto per a mostrar aquest canvi que he implementat?

La meva presentació, on podeu veure diferents captures de pantalla de les activitats, i les correccions, i els alumnes treballant a classe. També, el meu portafoli, on he anat deixant les meves observacions de l'aula.

Què ha sortit bé? Què no ha sortit bé? Per què?

El grau d’implicació dels alumnes ha sigut molt gran a la classe. Sempre hi ha algun alumne que intenta connectar-se allà on no toca, com al Facebook. Però en general, treballen molt bé, i han participat, i fins i tot, s'han divertit amb les activitats. Les noies de la USEE venien acompanyades d'una altra professora de suport que, per diferents motius, no ha vingut a totes les sessions, i això m'ha fet haver de dedicar molt del meu temps a classe amb elles. Com que també hi havia uns quants nois del grup de reforç, l'esforç de dedicar temps a ells era menor, i el temps de les activitats es relentitzava.

Quines conclusions en trec per a futures actuacions docents?

Potser tot el projecte s’ha anat desenvolupant a mesura que s’anaven succeïnt les sessions. Es necessitaria una planificació molt més pautada per a l’alumne, però la meva situació particular d’aquest any així ho ha requerit. També les característiques del grup, amb molts alumnes de necessitats especials, han fet que moltes de les activitats pensades hagin trigat més en desenvolupar-se.

Una altra conclusió és que, millorat el projecte, els nois es poden enriquir molt de l’experiència, ja que ells creen coneixements alhora que aprenen la llengua i la fan servir

Quins nous objectius em plantejo?

Poder consolidar el projecte en un futur, amb una millor planificació i tenint en compte que les activitats hauran de plantejar-se per poder treballar a diferents ritmes, pels que acaben més ràpid, sense carregar-los moltíssim més de feina, i pels que necessiten més temps, per no tenir la pressió per acabar-lo en un moment i malament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada