diumenge, 9 de maig del 2010

PROJECTE

Nivell recomanat

3rd ESO (Optativa)

Capacitats prèvies

Els alumnes han treballat diferents aspectes gramaticals i de redacció durant el curs anterior, i s’està treballant a la classe ordinària, especialment als desdoblaments. Així es té una idea clara de quin nivell té cada alumne. Coneixements de web 2.0

Objectius generals del projecte

- Conèixer el funcionament de Twitter i construir i intercanviar coneixement a través d’una comunitat, en aquest cas, Ning.

- Comunicació a través d’aquests entorns virtuals amb persones que parlen la llengua estrangera.

- Comprensió d’instruccions, preguntes i missatges en contextos reals i simulats.

- Producció de textos orals i escrits amb ús del registre adequat a l’interlocutor a qui van dirigits.

- Valoració de la interacció com a eina per prendre consciència dels sentiments propis i aliens.

- Cerca d’informació i hàbits de consulta per comprendre i ampliar el contingut dels missatges, utilitzant estratègies prèvies a la cerca i amb el recurs de fonts diverses: 1)escrites: cerca bibliogràfica i documental en enciclopèdies; 2) l’estratègia previa a l´ús dels cercadors d’Internet; 3) fonts audiovisuals i electròniques de comunicació.


Competències clau a què contribueix el projecte:

- competència lingüística i audiovisual

- competència artística i cultural

- Tractament de la informació i competència digital.

- Competència d’aprendre a aprendre

- Competència d’autonomia i iniciativa personal

- Competència social i ciudadana.

Metodologia docent

El treball es realitza, primordialment, a través de Twitter i la comunitat Ning, explicades en la primera sessió. Com que l’objectiu és escriure, es deixa ben clar que l’objectiu primordial és la redacció, en el format que sigui i en diferents extensions.

Els alumnes reben instruccions diàries, o setmanals –segons la durada de l’activitat- sobre què han de fer.

Les tasques són, majoritàriament, individuals, però un dels punts importants a la classe és la interacció que fan entre ells, amb els diferents entorns. Així doncs, el professor només és guia a la classe, tot i que interactúa dins la seva comunitat.

Recursos didàctics:

Aula d’informàtica, ordinadors, Internet –storybird, Twitter, Ning, historicaltweets i altres pàgines per búsqueda d’informació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada